Vorm een groepje van minimaal 3, en maximaal 5 personen.
Elk groepje krijgt een set van 5 spelerskaarten met daarbij een teamkaart en een wildcard. De kaarten zijn voor een groot deel blanco met wat vragen erop.
Het doel is de opdrachten op de teamkaart binnen de gestelde tijd af te ronden.
De opdrachten luiden als volgt:
- Loop met je groepje door de tentoonstelling en neem de tentoonstelling aandachtig in je op. Een camera is hierbij als hulpmiddel toegestaan.
- Kies als groepje een kunstwerk.
- Aan de hand van de 5 kaarten, analyseer je het kunstwerk door de elementen te noteren en te tekenen op de kaarten, die je ziet in het kunstwerk. Probeer er zoveel mogelijk te vinden. Ze zijn deels blanco, dus zelf mag je er van alles aan toevoegen.
Bovendien kun je extra punten scoren als je op de kaarten het gevraagde tekent en wanneer je de wildcard in weet te vullen. Als dat gelukt is krijg je 50 bonuspunten en een troefkaart welke een handicap vormt voor het groepje waarmee je van kaartenset wisselt.
Als dit niet lukt kun je altijd gebruik maken van de hints. Wanneer je deze inzet kost het je wel punten.
Na 10 minuten, wanneer alle elementen uit het kunstwerk zijn verzameld, komen alle groepjes bij elkaar. De kaarten worden als een setje gewisseld met een ander groepje.Als groepje ga je nu aan de hand van het gekregen setje kaarten, een soepel lopend verhaal maken. Dit verhaal hoeft niet meer aan een kunstwerk te linken, het mag overal over gaan zolang alle genoteerde en getekende elementen op de kaarten maar in je verhaal voorkomen
Om het je wat makkelijker te maken krijgt elk groepje een blaadje met een ‘openingszin’ en een ‘eindkaart’. Presenteer het als groepje.
Alle groepjes krijgen de kans hun verhaal te presenteren. Per groepje heb je twee minuten de tijd je verhaal te presenteren.
Het groepje met de meeste punten wint.
Doel van het spel:
- Binnen 10 minuten zoveel mogelijk begrippen verzamelen van een kunstwerk, zodat andere groepjes meer moeite moeten doen om er een goed lopend verhaal van te maken;
- je tekenvaardigheden uit de kast trekken, om bonuspunten te scoren;
- je verbeelding en fantasie gebruiken om het meest originele verhaal te maken binnen 15 minuten;
- zo goed mogelijk samenwerken om de beste presentatie voor elkaar te krijgen binnen 2 minuten.
|